Jak trenować swoją pamięć? | Twoja Akademia w Tychach
16053
single,single-post,postid-16053,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Jak trenować swoją pamięć?

gra w szachy

Jak trenować swoją pamięć?

Dość żartobliwe powiedzenie, że “organ nieużywany zanika” w bezpośredni sposób odnosi się również do naszego mózgu. Sprawność naszej pamięci i koncentracji w bardzo dużym stopniu zależy od naszego wysiłku intelektualnego. I wcale nie chodzi tutaj o rozwiązywane bardzo trudnych równań matematycznych czy skomplikowanych zadań logicznych – proste, codzienne ćwiczenia wystarczą. Jest to bardzo ważne szczególnie współcześnie, kiedy coraz rzadziej korzystamy z naszej pamięci, a coraz częściej uciekamy się do kalendarza, urządzeń mobilnych, różnorodnych aplikacji, które mają “wyręczyć nas w myśleniu”. I chociaż w bieżącym życiu okazują się bardzo przydatne, to jednak na dłuższą metę ograniczają nasz potencjał intelektualny.

Trenuj pamięć od dziecka do późnej starości

Dzieci i młodzież stale trenują swoją pamięć m.in. w szkole, podczas różnorodnych zajęć dodatkowych oraz rozwijając swoje pasje. Tego rodzaju aktywności nigdy nie jest za wiele, również sport świetnie wpływa na nasz mózg. Dużą rolę w życiu każdego młodego człowieka powinno odgrywać też czytanie. Trening pamięci w młodości to spora inwestycja na przyszłość.

Osoby dorosłe zwykle zapominają o treningu pamięci, a dla nich również ma to bardzo duże znaczenie. Trzeba pamiętać o tym, że bez odpowiedniej stymulacji wraz z wiekiem sprawność naszego mózgu może się obniżać. Dlatego warto trenować pamięć na wszelkie możliwe sposoby i kiedy tylko mamy do tego sposobność.

Proste sposoby usprawniające pamięć, które możesz praktykować na co dzień

  • Regularnie rozwiązuj krzyżówki oraz różnorodne zagadki logiczne. Baw się w skojarzenia oraz quizy. Możesz to robić online lub podczas spotkań towarzyskich.
  • Graj w różne gry planszowe – to doskonały sposób na trening pamięci i dobrą zabawę.
  • Ucz się na pamięć wierszy. Niezbyt przyjemna przyjemność znana głównie ze szkoły stanowi doskonały sposób na poprawę pamięci.
  • Staraj się tworzyć listę zakupów “w pamięci”.
  • Wykonuj ćwiczenia opierające się na skojarzeniach.
  • Ucz się języków obcych.
  • Gra na pianinie, śpiewanie, malowanie i inne aktywności twórcze również pozytywnie wpływają na pamięć i koncentrację.
  • Ćwicz nie tylko mózg, ale i ciało. Regularne ćwiczenia na świeżym powietrzu wpływają na poprawę ukrwienia i dotleniają mózg, co także świetnie wpływa na pamięć.
  • Stosuj dietę bogatą w złożone węglowodany (m.in. chleb wieloziarnisty, kasze itp.), wielonienasycone kwasy omega-3 (np. ryby), kwas foliowy (np. zielone warzywa liściaste), magnez oraz witaminy z grupy B (np. warzywa strączkowe).
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.